دسته بندی مقاله : آموزش

آموزش ساخت شناسه ایرنیک

ایرنیک

قبل از ثبت  دامنه آی آر باید یه شناسه ایرنیک بسازیم، در این آموزش نحوه ساخت شناسه ایرنیک شخص حقیقی یا کاربر معمولی را در سایت nic.ir به شما آموزش می دهیم، برای ثبت شناسه در ایرنیک ابتدا وارد وب سایت nic.ir شوید، سپس بر روی لینک مشخصه های شناسه کلیک کنید و گزینه ساختن شناسه کاربری را انتخاب کنید.

شما هم اکنون در مرحله اول یعنی مرحله انتخاب نوع شناسه هستید.

از قسمت شخص حقیقی بر روی دکمه تکمیل فرم و دریافت شناسه کلیک کنید.

شما هم اکنون در مرحله دوم یعنی مرحله وارد کردن مشخصات شناسه هستید.

در این مرحله تمام فیلد هایی را که با علامت (*) مشخص شده اند را با دقت کامل نمایید، سپس در فیلد پست الکترونیکی آدرس ایمیل فعال خود را با دقت کامل کنید و توجه داشته باشید و توجه داشته باشید در مراحل بعدی جهت احراز هویت یک ایمیل به آدرس ایمیل شما که در این مرحله وارد می کنید ارسال می شود، پس آدرس ایمیل خود را با دقت فراوان در این مرحله وارد کنید.

در فیلد پرسش محرمانه یک سوال محرمانه دلخواه برای خودتان وارد کنید و در فیلد بعدی پاسخ دلخواه به سوال محرمانه را وارد نمایید، حتما در مراحل بعدی ساختن شناسه ایرنیک به سوال محرمانه و پاسخ آن نیاز دارید پس آن ها را با دقت یاداشت کنید و در یک محل امن نگهداری کنید

از قسمت رابط های مجاز گزینه آزاد برای نمایندگان فروش را انتخاب کنید تا در آینده قادر باشید از شرکت های نماینده ایرنیک مانند شرکت های هاستینگ برای خودتان دامنه های آی آر خریداری و ثبت نمایید و سپس بر روی دکمه بازنگری کلیک کنید.

شما هم اکنون در مرحله سوم یعنی مرحله بازنگری و امضا هستید.

لطفا ابتدا قوانین ثبت نام در ایرنیک و دریافت شناسه را با دقت مطالعه فرمایید و سپس از قسمت نام کامل سازنده شناسه، نام و نام خانوادگی خود را به صورت انگلیسی وارد کنید و بر روی دکمه موافقم، دریافت شناسه کلیک فرمایید.

قوانین ایرنیک جهت ساخت و دریافت شناسه کاربری
مشخصات سازنده شناسه در ایرنیک

شما هم اکنون در مرحله چهارم یعنی مرحله ساختن شناسه هستید.

ایرنیک شناسه کاربری منحصر به فرد شما را در این مرحله نمایش می دهد.

مشاهده شناسه ایرنیک ساخته شده

برای فعال سازی شناسه میبایست به آدرس ایمیل خود مراجعه نمایید و ایمیل دریافت شده تحت عنوان you irnic handle info را بازگشایی نمایید.

دریافت ایمیل از سمته سایت ایرنیک پس از ساخت شناسه

و سپس بر روی لینک به سیستم وارد شوید کلیک فرمایید.

هم اکنون از قسمت ورود به سامانه؛ شناسه یا آدرس ایمیل خود را به همراه رمزعبور وارد نمایید و سپس بر روی دکمه ورود کلیک کنید.

پس از وارد شدن به ناحیه کاربری در ایرنیک در صفحه زیر پاسخ به سوال محرمانه که در هنگام ثبت نام در ایرنیک وارد نموده بودید را با دقت وارد نمایید و سپس یک رمزعبور جدید برای خودتان انتخاب کنید و آن ها را در دو فیلد گذرواژه و تایید گذرواژه وارد نمایید و بر روی دکمه نشاندن گذرواژه کلیک کنید.

هنگامی که پیغام جایگزینی گذرواژه با موفقیت انجام شد را مشاهده کردید شناسه کاربری ایرنیک شما فعال شده است و قابل استفاده می باشد.

در حفظ و نگهداری از مشخصات شناسه ایرنیک و رمزعبور آن بسیار احتیاط کنید، شناسه ایرنیک تنها راه دسترسی شما به کنترل پنل مدیریت دامنه های آی آر شماست و بنابراین مشخصات شناسه ایرنیک خود را به ویژه رمزعبور و سوال و پاسخ محرمانه را باید در یک محل امن برای همیشه نگهداری کنید

نویسنده:

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بذارید:

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed