دسته بندی مقاله : آموزش

 شناسه ایرنیک چیست ؟

ایرنیک

اگر شما هم تا به حال تصمیم گرفته باشید برای خودتون یک دامنه آی آر ثبت کنید حتما با اصطلاحات : شناسه ایرنیک، نیک دات آی آر، nic.ir، سازمان فیزیک نظری ایرنیک و پژوهشگاه دانش های بنیادین مواجه شده اید.

ایرنیک چیست ؟

ایرنیک مرکز ثبت دامنه های ملی و کشوری آی آر یا همان نقطه آی آر می باشد که زیر نظر پژوهشگاه دانش های بنیادین یا همان مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات تهران فعالیت دارد.

شناسه ایرنیک چیست ؟

شناسه ایرنیک یک شناسه 11 حرفی است که پس از ثبت نام در وب سایت nic.ir در اختیار شما قرار می گیرد به عنوان مثال شناسه ey398-irnic یکی از شناسه هایی است که پس از ثبت نام در ایرنیک در اختیار ما قرار گرفته است.

  • تمام افرادی که تصمیم دارند دامنه های دات آی آر یا ir. برای خودشان به ثبت برسانند ابتدا باید شناسه کاربری ایرنیک یا nichandle خود را از سایت nic.ir دریافت کنند.
  • در صورتی که شناسه ایرنیک خود را از nic.ir دریافت کنید با مراجعه به هر کدام از نمایندگان ایرنیک می توانید دامنه دات آی آر با مالکیت خودتان به ثبت برسانید.
  • در صورتی که شناسه ایرنیک خود را از nic.ir دریافت کنید پس از آن می توانید در هر کدام از شرکت های هاستینگ توسط شناسه ایرنیک برای خودتان دامنه ir. ثبت کنید و با مراجعه به کنترل پنل مدیریت شناسه ایرنیک خود قادر هستید تنظیمات دامنه آی آر را ویرایش و مدیریت کنید.

توجه :

حتما توجه داشته باشید هنگامی که توسط یک شناسه ایرنیک اقدام به خرید یا ثبت یک دامنه می کنید دامنه به نام و مالکیت مدیر شناسه یعنی شخصی که داخل nic.ir ثبت نام نموده و شناسه را دریافت کرده است ثبت می شود و مشخصات whois دامنه نیز دقیقا مشابه همان اطلاعاتی است که در هنگام ثبت شناسه در ایرنیک وارد می کنید، به همین دلیل تمام دقت خود را به کار گیرید تا در هنگام ثبت شناسه و ثبت نام در ایرنیک تمام اطلاعات خود را به صورت صحیح وارد کنید زیرا پس از ثبت دامنه بسیاری از اطلاعات قابل تغییر نیستند.

بدین ترتیب تمام افرادی که تصمیم دارند دامنه های ملی یا ir. ثبت کنند ابتدا میبایست شناسه ایرنیک خود را از سایت nic.ir دریافت کنند. در مقاله بعدی می توانیدثبت شناسه ایرنیک را آموزش ببینید

نویسنده:

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بذارید:

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed