دسته بندی مقاله : سئو, مقالات

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو چیست؟

سئو

سئو موتورهای جستجو یا بهینه سازی کلمات کلیدی در واقع تولید کردن صفحات وبی است که برای موتورهای جستجو جالب و ساده باشد و مطابق با الگوریتمهای موتورهای جستجو ایجاد شده باشد همچنین توانایی بالارفتن رنکینگ و همچنین بالا رفتن امتیاز در موتورهای جستجو با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با صنعت مورد نظر را داشته باشد.

همانطور که ذکر شد SEO مخفف کلمه Search Engine Optimizer به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. اما در واقع به معنی تولیدکردن صفحات وبی است که برای موتورهای جستجو ساده و جالب باشد.

پس از ایجاد یک وب سایت قدم بعدی بازاریابی آن وب سایت می باشد. زیرا: نبود بازاریابی= نداشتن بازدیدکننده = نداشتن مشتری = نداشتن سود. موتورهای جستجو به جستجوگران فهرستی از سایتهایی که مرتبط با جستجوی آنها است را می دهند.

تفاوت بین گوگل ادورز و SEO

منظور از آگهی های پولی یا گوگل ادورز یعنی آگهی هایی که شرکت مربوطه به ازای هر کلیک (بازدیدکننده) هزینه ای را به موتورهای جستجو پرداخت می کند. ولی منظور از نتایج اصلی یعنی صفحاتی که اصطلاح جستجو شده در آنها یافت شود که در اینجا مبحث SEO در مورد سایت های بسیار اهمیت دارد.

چرا به بهینه سازی کلمات کلیدی وب سایت نیاز دارید؟

بهینه سازی کلمات کلیدی

آمار نشان می دهد که 80٪ تا 85٪ بازدیدکنندگان سایت ها از طریق موتورهای جستجو وارد سایت ها شده اند. همچنین آمار دیگری نشان می دهد که 70٪ از جستجوگران موتورهای جستجو تنها نتایج صفحه اول را مشاهده می کنند و به صفحات بعدی نمی روند. با توجه به این آمار دو مورد کاملا واضح است:

  • رتبه بندی ای که در نتایج موتورهای جستجو باعث می شود که ترافیک سایت شما بالاتر برود نسبت به رتبه بندی ای که در گوگل ادورزها است دارای اهمیت بیشتری است.
  • رتبه بندی بین 10 سایت بالا در موتورهای جستجو باعث بالا رفتن ترافیک سایت شما می شود.

چگونه سایت شما جزو رتبه های بالا موتورهای جستجو قرار بگیرد؟

پاسخ بهینه سازی کلمات کلیدی یا تکنولوژی SEO می باشد. سئو تکنولوژی است که در آن موتورهای جستجو صفحات وب را توسط نرم افزار خزندگی پیدا و فهرست بندی می کنند. و باعث افزایش رتبه سایت در جستجو با اصطلاحات مخصوص به صنعت شما می شود.

SEO علم است یا هنر ؟

seo

در حال حاضر SEO به عنوان ابزار اصلى بازاریابى الکترونیک است و یک تخصص به حساب می آید. تخصصى که یک هنر است: هنر کسب رتبه هاى بالا در موتورهاى جستجوگر.

متخصص SEO کسى است که این هنر را به خوبى مى داند. او زبان مشترک براى ارتباط با موتور جستجوگر را مى داند به الگوریتمهای موتورهای جستجو آشنایی دارد. او به خوبى مى داند که چگونه راه ورود موتور جستجوگر به سایت شما را هموار کند و سایت شما را برایش دوست داشتنى نماید.

یک متخصص SEO خوب مى تواند سایت شما را براى موتورهای جستجوگر جذاب نماید، ساختار آنرا اصلاح کرده، قابلیتهاى آنرا به خوبى عرضه کند به گونه اى که سایت شما بتواند در میان سایتهاى دیگر به رتبه های بالاتری دست یابد.

فرآیند اجرای جستجوگرها

بازاریابی وب سایت شما در موتورهای جستجو به عنوان SEM یا بازاریابی موتورهای جستجو شناخته شده است.

SEM شامل مبحث PPC یا تبلیغات کلیکی و SEO یا بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. سئو درواقع ترکیبی از بهینه سازی داخلی صفحه و خارجی صفحه است. بهینه سازی خارجی صفحه افزایش دادن پیوندهای خارجی سایت و اضافه کردن سایت در سایت های دیگر است.

به عبارت دیگر اتصال با سایر سایت ها، می باشد. که به Link Building معروف است. اما در بهینه سازی داخلی صفحات بیشتر ارتباط بین صفحات سایت مهم است و روی این بخش تمرکز می شود که به SEO معروف است.

فرآیند سئو با آنالیز وب سایت و شناختن کسب و کار و مخاطبان شروع می گردد. بهینه سازی درواقع ارزیابی عبارات جستجو و کلمات کلیدی در صنعت مربوط به سایت شما می باشد که مخاطبان و جستجوگران برای پیدا کردن آن صنعت از آنها استفاده می کنند.

با توجه به مطالب گفته شده نتیجه می گیریم:

سئو , مجموعه ای از قوانین و تکنیکهایی است که طی چند سال توسط توسعه دهندگان , برنامه نویسان , وب مسترها , کاربران و … به شکل امروزی در آمده که در موفقیت یا عدم موفقیت یک سایت نقش بسیار عمده ای دارد.

بهترین روش برای یادگیری سئو چیست؟

فرآیند آموزش سئو کمی پیچیده و زمانبر است. معمولا شما زمانیکه به دنبال نکته یا موضوع خاصی هستید با یک مقاله آموزشی در حوزه سئو مواجه میشوید که اطلاعات دقیق ولی محدودی را در همان زمینه به شما عرضه میکند. با مطالعه این مقاله ممکن است به مبحث سئو علاقه مند شده و به دنبال مقالات و آموزش های بیشتری باشید.

مطالعه مقالات آموزشی ارزشمند و مفید است ولی یک ایراد اساسی دارد. بعد از مدتی ذهن شما را دچار تناقض و پراکندگی خواهد کرد. برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد میکنیم پس از آنکه آشنایی اولیه با مفاهیم سئو کسب کردید به سراغ منابع جامع یا کتاب های آموزش سئو باشید.

بهترین مسیر برای یادگیری سئو به شرح زیر است:

1- مطالعه یک کتاب پایه

کتاب های اینترنتی بسیاری هستند که مفاهیم اولیه و عمومی سئو را به شما آموزش میدهند. این کتاب ها به شما کمک میکنند که خیلی سریع با اصطلاحات رایج این حوزه آشنا شوید و مسیر صحیح برای شروع سئو را بیاموزید.

2- مطالعه مقالات یا مشاهده ویدئو تخصصی

پس از مطالعه کتاب شما آشنایی اولیه با مفاهیم را کسب میکنید ولی برای استفاده از آنها بهتر است که برای هرکدام وقت بیشتری گذاشته و مقالات تخصصی یا ویدئوهای آموزشی مرتبط با آن موضوع را بررسی کنید.

3- شرکت در دوره های آموزشی بهینه سازی کلمات کلیدی 

زمانیکه دانش و تجربه نسبی در زمینه سئو را کسب کردید دیگر صرف زمان برای یادگیری شخصی و مطالعه مقاله منطقی نیست. شما میتوانید با شرکت در دوره های تخصصی آموزش های بهینه سازی کلمات کلیدی در زمانی کوتاه دانش خود را تکمیل کرده و تکنیک های کاربردی زیادی را بیاموزید.

جهت مشاوره رایگان سئو با کارشناسان ما در هیراوب تماس حاصل فرمایید

نویسنده:

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بذارید:

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed