در این مقاله میخوانید

میزان پیشرفت خواندن شما

قیمت سئو

قیمت سئو + هزینه سئو سایت چگونه محاسبه می‌شود؟

در این مقاله میخوانید

موفقیت در هر کسب و کاری با یک سرمایه‌گذاری اولیه آغاز می‌شود و هدف هر کسب و کار نیز از انجام این سرمایه گذاری رسیدن به اهداف و کسب درآمد است. در دنیای تجارت آنلاین و کسب و کارهای دیجیتال یکی از مهم‌ترین سرمایه گذاری‌های اولیه که کلید موفقیت کار نیز محسوب می‌شود، خدمات سئو سایت است.

معرفی و دیده شدن هر کسب و کار آنلاین در حیطه وب نیازمند انجام خدماتی به منظور بهینه سازی سایت است که در عنوان به این مجموعه کارها Search Engine Optimization و یا Seo گفته می‌شود. سئو که در فارسی ما نیز آن را همین نام می‌خوانیم، شامل مجموعه فعالیت‌هایی است که توسط یک شخص یا گروه متخصص و آشنا به امور فنی در این حیطه انجام می‌شود تا سایت کسب و کار شما را به جایگاهی معتبر و شناخته شده برای کاربران و موتور جستجو برساند.

خدمات سئو اگر چه پیچیدگی بالایی ندارد اما طریقه انجام دادن آن و همچنین داشتن تخصص در این زمینه لازمه موفقیت در این مسیر است. از این رو اگر به پیشرفت سایت خود اهمیت می‌دهید و به دنبال کسب درآمد از طریق طراحی سایت هستید، بهتر است سرمایه گذاری اولیه خود را به خدمات سئو اختصاص دهید.

قیمت سئو و تعرفه‌های انجام آن یکی از موضوعاتی است که ممکن است در این راه ذهن شما را درگیر کند؛ به همین دلیل در این مطلب از سایت هیراوب به موضوعات مرتبط با قیمت سئو یا همان بهینه سازی سایت خواهیم پرداخت.

 

میانگین تعرفه سئو سایت چقدر است؟

اگر کمی در اینترنت در مورد خدمات سئو و هزینه‌های آن جستجو کنید احتمالا با اعداد و ارقام مختلفی روبرو خواهید شد. این اعداد و ارقام از هیچ تعرفه مشخصی سرچشمه نمی‌گیرند و تنها بر اساس میانگین قیمتی که هر ساله شرکت‌های بزرگ برای خدمات سئو ارائه می‌دهند، تعیین می‌شوند.

حال در این شرایط از کجا بفهمیم هزینه‌ای که قرار است براس سئو سایت خود پرداخت کنیم در بازه مناسبی قرار دارد یا نه؟ این کار نیازمند کمی وقت گذاشتن، بررسی نمونه کار شرکت‌ها و تیم‌های مختلف و در نهایت انجام یک ارزیابی کلی از جستجوهای به عمل آمده است.

اگر به هر دلیل علاقه‌ای به انجام این ارزیابی ندارید و به نظرتان کاری وقت‌گیر است ما به شما یک میانگین از قیمت سئو را بر اساس روش‌های مختلف اعلام خواهیم کرد. البته باز هم پیشنهاد می‌شود که برای انتخاب خدمات سئو و سرمایه گذاری در این زمینه حتما تحقیقات لازم را انجام دهید تا خاطری جمع تنها به موفقیت سایت خود فکر کنید.

به عنوان یک کلید راهگشا در این زمینه، اگر در بین تحقیقات خود با سایت یا شرکتی روبرو شدید که از عباراتی مانند سئو تضمینی یا سئو در کمترین زمان ممکن در توضیح خدمات خود استفاده کرده‌اند؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم که از دریافت خدمات از این مدل شرکت‌ها منصرف شوید، چرا که سئو عملی تضمینی نیست و انجام درست آن نیازمند صرف وقت خواهد بود.

 

قیمت سئو

 

انواع روش های محاسبه هزینه سئو

روش‌های مختلفی برای دریافت هزینه خدمات سئو وجود دارد که اکثر تیم‌ها و شرکت‌های فعال در این حوزه از یکی از این چندین روش برای ارائه خدمات خود استفاده می‌کنند. محاسبه هزینه سئو سایت به 4 روش ساعتی، ماهانه، پروژه‌ای و بر اساس بهینه سازی کلمات کلیدی انجام می شود.

انتخاب هر یک از چهار روش معرفی شده بستگی به نوع خدمات اجرایی در شرکت مدنظر و نیاز و خواست مشتری دارد. بنابراین در نخستین گام شرکت کارگزار سئو بایستی با سنجش سایت مشتری و تعیین نیازهای آن بهترین پلن خدماتی را ضمن تایید کارفرما مشخص کند و سپس بر اساس هر یک از روش‌های پرداخت هزینه خدمات سئو نسبت به دریافت آن اقدام کند.

در ادامه توضیحات بیشتری در مورد هر یک از مدل‌های دریافت هزینه خدمات سئو ارائه خواهیم کرد.

 

قیمت سئو ساعتی

در این روش طبق قراردادی که بین شرکت سئوکار و کارفرما منعقد می‌شود، خدمات سئو به صورت ساعتی توسط تیم سئو و در ساعات مشخصی که از قبل بین دو طرف تعیین شده است، انجام می‌شود. اصولا این روش برای سایت‌های اجرا می‌شود که نیاز به مشاوره سئو دارند و در روند کاری به مشکل برخورده و نیاز به حل آن دارند.

مزیت این روش در کم هزینه بودن آن است اما به صورت کلی خدمات پایه‌ای برای سایت انجام نمی‌شود و بیشتر برای کسب و کارهای کوچک گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

 

قیمت سئو پروژه‌ای

اگر هیچ شناختی در مورد خدمات سئو ندارید و می‌خواهید صفر تا صد کارهایتان توسط یک تیم حرفه‌ای انجام شود، دریافت خدمات سئو پروژه‌ای بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در این روش دریافت هزینه، قیمت سئو مابین دوطرف تعیین شده و ما به ازای آن نیز مجموعه‌ای از تمامی خدمات سئو مانند افزایش بازدید سایت، بالا بردن رتبه سایت، بهبود رتبه در یک کلمه کلیدی خاص و غیره به مشتری ارائه می‌شود.

سئو پروژه‌ای قیمت نسبتا بالاتری نسبت به سایر روش‌ها دارد اما نتیجه آن قابل اعتماد است و می‌توان با دریافت یک گزارش عملکردی از صحت خدمات اطمینان حاصل کرد.

 

قیمت سئو ماهانه

یکی از پرکاربرترین و کامل‌ترین روش‌های تعیین هزینه و دریافت خدمات سئو به صورت ماهانه است. به طور مثال در این وضعیت کارفرما با عقد قرارداد سه ماه با کارگزار مبلغی را هر ماه به صورت ثبت شده در قرارداد پرداخت می‌کند و در ازای آن طیف کاملی از خدمات سئو را دریافت می‌کند.

خدمات مشخص شده نیز بستگی به نجش اولیه سایت توسط تیم سئو دارد و هیچ کار اضافه یا بی‌تاثیری برای سایت انجام نخواهد شد. به همین دلیل است که پرداخت هزینه سئو ماهانه، پس از دریافت گزارش از سئوکار انجام می شود.

 

قیمت سئو بر اساس کلمات کلیدی

دیگر روش ارائه خدمات و محاسبه قیمت سئو بر اساس سختی کلمات کلیدی است. به این صورت که اگر کسب و کار شما در زمینه‌ای فعالیت دارد که رقابت در سرچ کلمات کلیدی مرتبط با آن دشوار است، تیم سئو به شما در ازای بهینه سازی کلمات کلیدی مدنظر هزینه‌ای را اعلام می‌کند و جایگاه صفحات سایت شما را در آن کلمه کلیدی بهبود می‌بخشد.

 

قیمت سئو

 

عوامل موثر در تعیین قیمت سئو

درمورد نحوه تعیین قیمت سئو و خدمات بهینه سازی سایت تا به اینجای مطلب صحبت کردیم، یکی از مباحثی که مطرح کردیم موضوع سنجش سایت و تحلیل آن قبل از تعیین هزینه سئو سایت بود. در این تحلیل و پایش عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند بر روی قیمت سئو تاثیر بسیاری بگذارند.

بنابراین اگر در هنگام مشاوره با تیم سئوکار از قیمت ارائه شده تعجب کردید، بهتر است بدانید که این قیمت تنها به علت سختی کار سئو سایت شما است که به عوامل زیر مرتبط است:

  • حجم بالای سایت و تعداد صفحات بالا
  • حجم محتوا
  • وجود سایت‌های رقیب حرفه‌ای
  • محدودیت‌های ارائه شده توسط کارفرما
  • نوع cms سایت
  • اهداف تجاری کارفرما
  • رقابت کلمات کلیدی
  • نوع خدمات مورد نیاز
  • میزان شهرت کسب و کار
  • وضعیت سئو تکنیکال
  • عمر و اعتبار دامنه
  • تراکم کلمات کلیدی

 

قیمت سئو

 

حرف آخر

همواره به یاد داشته باشید که هیچ ارزانی بی حکمت نیست و بهتر است شما نیز اعتبار و اهداف کسب و کار خود را فدای کم بودن قیمت سئو و خدمات مرتبط با آن نکنید. حتما قبل از اقدام به دریافت خدمات سئو تحقیق کنید تا با دیدی باز نخستین سرمایه‌گذاری لازم را برای پیشرفت سایت خود انجام دهید.

فراموش نکنید که تیم هیراوب نیز در این راه کنار شماست تا مرحله به مرحله با صبر و دقت در کار تمامی خدمات سئو را به صورت درست و حرفه‌ای برای شما عزیزان با مناسب‌ترین هزینه انجام دهد. برای دریافت مشاوره از هیراوب و اطلاع از قیمت سئو سایت می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *