دسته بندی مقاله : طراحی سایت, مقالات

طراحی سایت رستوران و ۷ نکته مهم درباره آن

طراحی سایت

برای طراحی سایت رستوران موفق برای مردم، باید درست همانند آنها فکر کنید. وقتی بحث طراحی سایت های جذاب رستورانی پیش می آید، باید به چه مواردی توجه کنید؟

چرا مردم به رستوران رفتن علاقه دارند؟ اهداف اصلی آنها غذا، آرامش و گذراندن اوقات خوش با اعضای خانواده و دوستان است. سایت های قوی و جذاب برای صنعت رستوران اهمیت بالایی دارد چون می تواند دید مناسبی از فضای رستوران را به صورت آنلاین به مشتریان منتقل کرده و حتی سفارش های آن را نیز دریافت کنند. امروز می خواهیم کمی با هم در رابطه با اصول کلی برای طراحی سایت رستوران موفق صحبت کنیم.

مخاطبان

هنگام تاسیس یک رستوران باید مخاطبان اصلی خود را مشخص کنید. اگر رستوران شما در نزدیکی دانشگاه قرار دارد، مشتریان اصلی شما دانشجویان خواهند بود. اما اگر در کنار یک مرکز تجاری قرار دارید، بیشتر مهندسان و به طور کلی افراد بزرگسال تر به رستوران شما  مراجعه خواهند کرد.

به همین منظور حتی اگر در هنگام تاسیس رستوران این موارد را در نظر نگرفتید، اکنون وقت آن رسیده است  که مخاطبان اصلی رستورن و سلایق آنها را به دقت بررسی کنید. بعد از تعیین مخاطبان می توانید سایت مناسبی برای رستورانتان طراحی کنید برای مخاطبان دانشجو یک طراحی سایت ساده کفایت می کند اما افراد مسن تر بیشتر یک طراحی شیکو جذاب تر را می پسندند. با ارائه ی پیشنهادهای ویژه برای مخاطبان سایتتان می توانید افراد بیشتری را از طریق آن جذب کنید.

سادگی

هر سایت رستوران باید شامل صفحات مشخصی نظیر خانه (صفحه ی اصلی)، منو و صفحه ی درباره ی ما باشد. طراحی وبسایت حرفه ای و کامل این صفحات اهمیت زیادی دارد و بدون آنها سایت کامل نیست. برای جذب مخاطبان بیشتر می توانید صفحه ی نظرات مشتریان را ایجاد کرده و به مشتریان رستوران خود این امکان را بدهید تا غذا و سرویس رستوران شما را نقد کنند و درباره ی آن نظر بدهند.

نکته ی مهم و اساسی در طراحی سایت رستوران این است که هنگام طراحی این صفحات باید تا حد ممکن اصل سادگی را رعایت کرده و از شلوغ کاری و گیج کردن کاربران پرهیز کنید. اگر مشتری نتواند غذا و یا اطلاعات مورد نظرش را به راحتی پیدا کند، به سادگی سایت شما را ترک خواهد کرد.

رنگ بندی

تا به حال دقت کرده اید که رنگ های اصلی به کار رفته در بیشتر سایت رستوران شامل این چهار رنگ می شود: قهوه ای، سفید، قرمز و مشکی. البته ممکن است موارد نقضی برای این قضیه بیابید اما انتخاب این چهار رنگ در طراحی سایت رستورانی توسط بیشتر سایت های رستورانی علت ویژه ای دارد.

رنگ قهوه ای حس امنیت، استحکام و سنت گرایی می دهد. رنگ سفید معنای تازگی، خلوص و آزادی می دهد. رنگ مشکی راز آلود است و معنای قدرت را در خود نهان دارد. عکس غذاها با پشت صحنه ی مشکی زیباتر به نظر می رسند. رنگ قرمز بیشتر برای رستوران های فست فودی به کار می رود و حس اشتیاق و تمایلات پنهان را می دهد. همیشه به خاطر داشته باشید که رنگ ها روی احساس کاربران تاثیر دارند، پس سعی کنید که از آنها به شیوه ی درست استفاده کنید.

فرم ارتباط با ما

در طراحی سایت رستوران باید فرم ارتباطی مناسبی را در اختیار مشتریان قرار داد. قرار دادن تلفن و آدرس رستوران به تنهایی کافی نیست. در ضمن به خاطر داشته باشید که اضافه کردن یک نقشه به فرم ارتباط با ما می تواند سوال خیلی از مشتریان در رابطه با آدرس رستورانتان را پاسخ دهد.

شبکه های اجتماعی

در طراحی سایت رستوران شبکه های اجتماعی مکانی فوق العاده برای ارتباط با مشتریان کنونی و یافتن مشتریان جدید است. آیکون شبکه های اجتماعی که در آنها فعالیت می کنید را در سایتتان قرار داده و سعی کنید فعالیت مناسبی در این شبکه ها داشته و ارتباط دوستانه ای را با مشتریان برقرار کنید.

عکس های باکیفیت

در دنیای وب رقابت سختی وجود دارد و صفحه ی اصلی سایت مکان مهمی برای جذب کاربران جدید است. این نکته برای طراحی سایت رستورانی از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است این سایت ها بتوانند مخاطبان را در نگاه اول جذب کنند. استفاده از عکس های بزرگ برای پس زمینه ی سایت می تواند کاربران بیشتری را جذب کند.

استفاده از عکس های باکیفیت برای نشان دادن عکس غذاها در منو امری ضروری است چون این عکس باید احساسات مشتریان بالقوه را جذب کند تا تمایل به امتحان این غذا داشته باشند. این کار را به درستی انجام دهید و شاهد افزایش یافتن نرخ مشتریان رستوران خود باشید. در ضمن استفاده از عکس های باکیفیت از محیط داخلی رستوران می تواند به کاربران حس خوبی را منتقل کند.

صفحه درباره ما

یک سایت موفق می تواند باعث تمایز تجارت شما از رقبا شود. افراد پشت یک تجارت مهم ترین بخش تجارت محسوب می شوند و به همین خاطر لازم است صفحه ی درباره ی ما به خوبی این افراد را به کاربران معرفی کند. در این صفحه می توانید خلاق بودن، دوستانه بودن و حرفه ای بودن تیمتان را به مشتریان نشان دهید.

نویسنده:

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بذارید:

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed