در این مقاله میخوانید

میزان پیشرفت خواندن شما

فروشگاه اینترنتی برتر ایران

معرفی 10 فروشگاه اینترنتی برتر در ایران

در این مقاله میخوانید

خرید آنلاین در چند سال گذشته در ایران به مقبولیت بالایی رسیده است. از این رو افراد مختلفی تلاش کرده‌اند با راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی متنوع بتواند این نیاز جدید جامعه را به خوبی پاسخ دهند. در حال حاضر تعداد بسیاری از این نوع فروشگاه‌ها به صورت سایت یا اپلیکیشن در حال فعالیت هستند، اما کدام یک جزو 10 فروشگاه اینترنتی برتر ایران قرار می‌گیرند؟

در این مطلب از سایت هیراوب به معرفی فروشگاه اینترنتی برتر در ایران می‌پردازیم تا علاوه بر آشنایی با جنبه‌های مختلف آن‌ها بتوانید بهترین تجربه خرید از آنلاین شاپ‌های مطرح در کشور را داشته باشید.

 

10. فروشگاه اینترنتی اسنپ شاپ

یکی از تازه‌سازترین فروشگا‌های اینترنتی در ایران که توانسته با سرعت بالایی مسیر موفقیت را پیش بگیرد، اسنپ شاپ است. گروه اسنپ در مسیر گسترش کسب و کار خود وارد بازار فروشگاه‌های اینترنتی شده و ورود موفقیت‌آمیزی را هم تجربه کرده است.

اسنپ شاپ با رویکرد تبدیل شدن به بزرگ‌ترین کسب و کار اینترنتی ایران تونست جای پای خود را به خوبی در بین سایر رقبا قوی کند و با ارائه تنوع بالایی از محصولات مختلف اعم از انواع محصولات آرایشی بهداشتی، لوازم برقی، کالاهای دیجیتال، پوشاک، آلات موسیقی و حتی لوازم کارهای هنری درجه یک بودن خود را اثبات کند.

البته اسنپ شاپ همچنان راه درازی را در پیش دارد و حتی با وجود ویژگی‌هایی مانند امکان خرید اقساطی بایستی در کنار رقبای قدری مانند دیجیکالا به رشد خود ادامه دهد.

 

فروشگاه اینترنتی برتر در ایران

 

9. فروشگاه اینترنتی زنبیل

وب سایت زنبیل هم یکی دیگر از فروشگاه های اینترنتی قدیمی ایرانی است که در سال 1390 افتتاح شده و تا به امروز نیز به فعالیت مستمر خود ادامه داده است. این فروشگاه جدا از سابقه طولانی، ویژگی‌های منحصر به فردی مانند تنوع بالا محصولات، قسمت‌های مقرون به صرفه، امکان پرداخت در منزل و ۵ روز ضمانت قیمت کالا را دارد.

یکی از استراتژی های مهم این فروشگاه ارائه محصولات با کمترین قیمت بازار است. به این صورت که بعد از خرید اینترنتی از این سایت اگر متوجه شوید که فروشگاه دیگری کالای شما را به قیمت پایین ‌تری ارائه می دهد، می توانید کالا را به راحتی عودت دهید.

 

فروشگاه اینترنتی برتر در ایران

 

8. فروشگاه اینترنتی مدیسه

مدیسه یکی از اولین فروشگاه‌هایی است که به صورت تخصصی وارد بازار فروش پوشاک در فضای آنلاین شد. این فروشگاه به پشتوانه مالکیت شرکت گلستان توانست پیشرفت خوبی را تجربه کند و به نامی آشنا در بین فروشگاه‌های اینترنتی فعال در حوزه پوشاک تبدیل شود.

یکی از ویژگی‌های خاص مدیسه  ارائه یک سیستم هوشمند به کاربر خود فعال خود است که موجب می شود در مراجعه های بعدی کاربر، پیشنهاداتی متناسب با سلیقه او برای خرید جدید به وی داده شود.

مدیسه در سالهای اخیر کسب و کار خود را گشترش داده و وارد بازار فروش محصولات دیگری مثل کتاب، لوازم التحریر و حتی تنقلات شده است که این موضوع را می‌توان به تلاشی برای نزدیک شدن به فروشگاه‌هایی مانند دیجیکالا دانست.

 

فروشگاه اینترنتی برتر در ایران

 

7. فروشگاه اینترنتی کالاتیک

فروش آنلاین و راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی نخستین بار با فروش محصولات دیجیتال آغاز شد. حتی ابرفروشگاهی مانند دیجیکالا نیز کار خود را با فروش این نوع کالا شروع کرد. در حال حاضر یکی از فعال‌ترین فروشگاه‌های آنلاین محصولات دیجیتال، کالاتیک نام دارد.

کالاتیک ارائه دهنده انواع انواع گوشی موبایل، فبلت، تبلت، گجت، لپ تاپ، کامپیوتر و… است که در کنار ویژگی‌هایی مانند نقد و بررسی ویدیویی و متنی محصولات، 10 روز گارانتی بازگشت کالا و تخفیف های روزانه برای محصولات سایت توانسته رضایت درصد بالایی از کاربران خود را کسب کند.

 

فروشگاه اینترنتی برتر در ایران

 

6. فروشگاه اینترنتی تیمچه

تیمچه فروشگاهی با ویترینی کامل از هر چیزی که نیاز دارید است. این فروشگاه فعالیت خود را در سال 1399 آغاز کرد و در طول سالها توانست با پیشرفت در مسیر خود به یک Marketplace موفق تبدیل شود. تیمچه به فروشندگان دیگر این امکان را می‌دهد تا با داشتن یک حجره آنلاین از فروشگاه اینترنتی تیمچه محصولات خود را در این وبسایت به فروش گذاشته و کسب درآمد کنند.

تیمچه برای خریداران نیز ویژگی‌های قابل توجهی قائل شده است؛ امکان خرید اقساطی، بدون چک وضامن تا مبلغ 20 میلیون تومان یکی از خدمات ویژه تیمچه است.

 

فروشگاه اینترنتی برتر در ایران

 

5. فروشگاه اینترنتی مو تن رو

فروشگاه آنلاین مو تن رو یکی از فعالان موفق در بازار فروش اینترنتی لوازم بهداشتی و آرایشی در ایران است. این فروشگاه کار خود را در سال 1395 آغاز کرد و در این سالها به نحوی پیشرفت کرد که توانست بیش از ۳۰ درصد از بازار اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران را به دست بیاورد.

تنوع بالای محصولات و در عین حالی کیفیت کافی و اورجینال بودن کالاها از ویژگی‌های مثبت مو تن رو است که در موفقیت آن نقش بسزایی داشته است. این شرکت با آشنایی کامل با برندهای آرایشی بهداشتی در ایران و همچنین ایجاد ارتباط مستقیم با واردکنندگان و تامین کنندگان این بازار، سعی کرده است تا کالاهای اورجینال از برندهای خارجی را با بهترین قیمت و کیفیت به دست مشتریان خود برساند.

 

مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی مو تن رو

مو تن رو ویژگی‌های مثبت بسیاری برای قرارگیری در لیست 10 فروشگاه اینترنتی برتر ایران دارد؛ اما بهتر است نگاهی به معایب آن نیز داشت. اصلی‌ترین ایراد این فروشگاه عدم بهره‌مندی از اپلیکیشن اختصاصی است. چنین امکانی خرید را برای مشتری آسان‌تر کرده و در عین حال به جستجو وی برای خرید کمک می‌کند.

البته که نمی‌توان از مزایای این فروشگاه موفق نیز چشم‌پوشی کرد، مزایایی که باعث شد این فروشگاه در سال 1397 موفق به کسب تندیس بهترین فروشگاه اینترنتی با انتخاب مردم و رای داوران شود.

  • 7 روز گارانتی برای مرجوعی کالاها
  • ارائه محصولات اورجینال و برند
  • مراحل ثبت نام بسیار ساده و سفارش آسان
  • پشتیبانی متخصص در حوزه زیبایی
  • دارای ویژگی جذاب کادویاب
  • ارسال رایگان و سریع به سراسر ایران
  • قابلیت مقایسه محصولات با یکدیگر

 

فروشگاه اینترنتی برتر در ایران

 

4. فروشگاه اینترنتی دیجی استایل

فروشگاه آنلاین دیجی استایل اولین سایت در حوزه فروش پوشاک به صورت اینترنتی است که به صورت زیر مجموعه شرکت دیجیکالا در چندین بخش لباس زنانه، لباس مردانه، لباس بچه‌گانه، اکسسوری، عطر و ادکلن و لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کند.

دیجی استایل درا بتدا کار با کمک دیجیکالا توانست خود را بازار آنلاین ایران نشان دهد اما کم کم به فروشگاهی مستقل تبدیل شد و امروزه جایگاهی جدا از دیجی کالا دارد. این فروشگاه نگاه متفاوت‌تری نسبت به عرضه پوشاک دارد و در کنار ارائه برندهای گران قیمت، بازار گسترده‌ای در فروش پوشاک قیمت مناسب نیز دارد.

 

مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی دیجی استایل

دیجی استایل تقریبا الگویی مشابه با دیجیکالا دارد اما در این چند سال هویت آن به عنوان یک فروشگاه مستقل جا افتاده است، سیاست کاری آن تغییرات بسیاری داشته است. یکی از معایب این فروشگاه روند بازپس‌گیری محصول خریداری شده است.

مدت زمان مرجوع کردن کالا در دیجی استایل تا 14 روز است اما اگر محصول طبق شرایط خاصی که قبل از خرید به خریدار اعلام می‌شود، نباشد آن محصول امکان ارجاع نخواهد داشت. از دیگر ایرادات این فروشگاه می‌توان به عدم لغو یا تغییر سفارشات بعد از ثبت شدن سفارش اشاره کرد با هم این امکان در دیجیکالا برقرار است. با این حال این فروشگاه مزایای بسیاری دارد که شامل موارد زیر است:

  • امکان جستجوی سریع در بین محصولات
  • امکان پرو لباس و تست آن
  • دارای اپلیکیشن موبایل
  • مشخصات دقیق سایز و رنگ محصولات
  • همکاری با برندهای معتبر جهانی
  • پشتیبانی قدرتمند و حرفه ای
  • ارسال سریع بین 12 تا 48 ساعت

 

فروشگاه اینترنتی برتر در ایران

 

3. فروشگاه اینترنتی بانی مد

بانی مد یکی دیگر از فروشگاه های آنلاین موفق و شناخته شده در ایران است که فعالیت خود را در حوزه پوشاک زنانه و مردانه در سال 1393 آغاز کرد. بانی مد دنیایی از برندهای مختلف ایرانی و خارجی است و شما با هر سلیقه و سایز به راحتی می‌توانید خریدی آسان را در این فروشگاه تجربه کنید.

این فروشگاه با کسب رضایت بالا از مشتریان خود توانسته کیفیت محصولات خود را به خوبی نشان دهد و با پیروی از همین سیاست به جذب مشتریان جدید ادامه دهد. ویژگی مثبت بانی مد، سیستم حمل و نقل اختصاصی این فروشگاه آنلاین است که با استفاده از آن در کمترین زمان ممکن خریدهای مشتریان به دست آن‌ها می‌رساند. همچنین در صورت سکونت در تهران یا کرج می‌توان با استفاده از سیستم بانی جت یا بانی جت پلاس خرید خود را در همان روز ثبت کالا، تحویل گرفت.

خرید اینترنتی لباس برای بسیاری از افراد ممکن است کاری چالش برانگیز باشد و حس اطمینان در رابطه با جنش و کیفیت لباس را در افراد ایجادنکند؛ به همین دلیل بانی مد ضمانت 7 روزه بازگشت کالا را برای مشتریان خود قرار داده است.

 

مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی بانی مد

بانی مد برخلاف برخی دیگر از فروشگاه‌های آنلاین همواره تخفیف نیست و تخفیف‌های آن تنها در زمان‌های خاصی به مشتریان ارائه می‌شود؛ این موضوع جنبه منفی برای این فروشگاه اینترنتی محسوب می‌شود اما با وجود مزایای بسیار می‌توان آن را نادیده گرفت. در توضیح مزایای بانی مد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی به بیش از 700 برند متنوع
  • تنوع بالای محصولات
  • امکان مرجوع کردن کالا تا هفت روز
  • پشتیبانی همه روزه
  • اپلیکیشن اختصاصی
  • طراحی سایت با تجربه کاربری مناسب

 

فروشگاه اینترنتی برتر در ایران

 

2. فروشگاه اینترنتی خانومی

سایت خانومی دومین فروشگاه برتر اینترنتی ایران است که کار خود را از سال 1393 در زمینه فروش لوازم آرایشی و بهداشتی شروع کرده است. این فروشگاه امکان انتخاب و خرید محصول مورد نظر مشتری را در بین مجموعه ای متنوع از برترین برند های خارجی و ایرانی برای کاربران خود فراهم کرده است.

یکی از نقاط قوت خانومی که باعث تمایز آن نسبت به سایر فروشگاه های اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی شده است، کنترل قوی بر روی اصالت کالا، کیفیت آن ها و هم چنین تاریخ انقضای هر محصول است. اورجینال بودن محصولات آرایشی بهداشتی نکته‌ای مهم برای خریداران این نوع محصولات است که در این راستا فروشگاه اینترنتی خانومی به خوبی عهده‌دار این موضوع بوده است.

همچنین دقت در ارسال کالا و ارائه تخفیفات دائمی به مشتریان خود از دیگر جنبه‌های مثبت این آنلاین شاپ بزرگ است.

 

مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی خانومی

فروش آنلاین محصولات آرایشی و بهداشتی اولین بار توسط سایت خانومی در مقیاس بزرگ انجام شد. این اتفاق سبب شد تا توجه بازار و دیگر صاحبان کسب و کار به فروش انبوه این نوع کالا در اینترنت جلب شودو فروشگاه‌های دیگری نیز با همین الگو ساخته شوند.

با این حال خانومی ایراداتی نیز در مسیر کار خود داشته است؛ نداشتن اپلیکیشن اختصاصی، عدم وجود رابط کاربری جذاب، ضعیف بودن قسمت جستجو و پشتیبانی نه چندان خوب از معابی این فروشگاه اینترنتی است.

با این وجود خانویم توانسته ارتباط تجاری نزدیکی با برندهای خارجی برقرار کند و همین موضوع باعث به چشم آمدن مزایای خرید از آن شد است. در ادامه بهتر است به مزایای خانومی نیز اشاره داشت:

  • نمایندگی رسمی بیش از ۲۵۰ برند آرایشی بهداشتی
  • امکان بازگشت کالا
  • ارسال رایگان به سراسر کشور
  • امکان انتخاب اشانتیون
  • معرفی دقیق کالا های ارائه شده در سایت بر اساس کاتالوگ محصول
  • تخفیف های روزانه یا دوره ای

 

فروشگاه اینترنتی برتر در ایران

 

1. فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

بزرگ ترین و شناخته شده ترین فروشگاه اینترنتی که تا به امروز همگی ما با آن آشنا هستیم و کم تر کسی تا به حال تجربه خریداز آن نداشته است، فروشگاه دیجی کالا است. این فروشگاه اینترنتی بیش از 15 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است و در ابتدای کار همانند سایر فروشگاه های اینترنتی ظاهری بسیار ساده داشته و به فروش محصولاتی محدود مشغول بوده است.

دیجی کالا در چند سال اخیر به خصوص پس از همه‌گیری بیماری کرونا به یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در ایران تبدیل شده است و در مسیر پیشرفت خود جایگاه اصلی‌ترین Marketplace ایران را کسب کرده است.

از مهم ترین مزیت های کلیدی دیجیکالا می‌توان به تمرکز بر روی رضایت مشتری اشاره کرد. این ابر فروشگاه توانسته است در طول فعالیت خود اهمیت این موضوع را به تمامی کاربران خود به اثبات برساند؛ اگر چه همانند بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین بزرگ ایراداتی در بخش ثبت سفارش و ارسال کالا داشته است، اما تلاش همیشگی این فروشگاه در ارتقا کیفیت خدمت‌رسانی به کاربران خود بوده است. به طور مثال ارائه خدماتی مانند OPEN BOX نمود بارز این موضوع بوده است.

در حال حاضر دیجیکالا عملا انحصار حوزه فروش اینترنتی را در اختیار و به تازگی برای جذب مخاطبان بیشتر اقدام به راه‌اندازی فروشگاه فیزیکی کرده است. این حرکت از طرف دیجیکالا نیز در راستای افکارسنجی که از طرف مردم انجام شده بود، صورت گرفت که این موضوع بعد دیگری از سیاست اهمیت به نظر مشتریان در این فروشگاه را نشان می‌دهد.

 

مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی دیجیکالا

دیجیکالا به عنوان یکی از برترین فروشگاه‌های آنلاین در ایران توانست زمینه‌ساز شکل‌گیری و موفقیت کسب و کارهای بزرگ و کوچکی در ایران شود. از فروشندگانی که در این فروشگاه محصول خود را فروش می‌گذاشتند تا دیگرافرادی که با الهام از دیجیکالا توانستند به رقیبی قدرتمند برای آن تبدیل شوند، دیجیکالا توانسته نقش بزرگی در گسترش بازار آنلاین فروش کالا داشته باشد.

دیجیکالا نیز مانند هر مارکت پلیس دیگری معایبی در روند کاری خود داشته است که دست را برای پیشرفت سایر فروشگاه‌های اینترنتی به منظور پیشرفت باز گذاشته است؛ اما به هر حال این مجموعه مزایایی دارد که با توجه به آن‌ها توانسته در طول سالها در بین خیل عظیمی از فروشگاه‌های آنلاین، همواره شماره یک باقی ماند. به طور کلی برخی از مزیت ‌های مهم فروشگاه اینترنتی دیجی کالا عبارتند از:

  • سیستم همکاری در فروش
  • ارجاع محصول پس از خرید
  • سرعت بسیار بالا سایت و اپلیکیشن
  • تجربه کاربری مناسب
  • امکان جست و جوی پیشرفته و سریع
  • ارائه تخفیف ها و فرصت های ویژه خرید
  • معرفی دقیق محصولات عرضه شده
  • سیستم پشتیبانی 24 ساعته
  • سیستم حمل و نقل اختصاصی
  • دسته ‌بندی واضح محصولات

 

فروشگاه اینترنتی برتر در ایران

 

حرف آخر

در این مقاله سعی کردیم با مطرح کردن نوع فعالیت، مزایا و معایب هر یک از فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران شناخت بیشتری از آن‌ها را در ذهن شما ایجاد کنیم. گسترس بازارهای آنلاین در چند سال گذشته سیر صعودی را طی کرده است و این موضوع بیانگر محبوبیت این نوع فروشگاه‌ها در بین مردم و موفقیت این مدل از کسب و کار است.

اگر شما نیز به گسترش کسب و کار خود فکرمی‌کنید و قصد طراحی سایت فروشگاهی دارید، تیم هیراوب به شما در ارتقا بیزینس‌تان کمک کرده تا به درآمدی بیشتر برسید.

مقالات مرتبط

8 پاسخ

  1. سلام . ما فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش لپ تاپ استوک داریم. اسم فروشگاه مونم آرانیک کالا هستش . ممنون میشم بررسی کنید و در صورت امکان در فهرست تون معرفی کنید. پیشاپیش ممنون از توجه تون .

  2. خرید اینترنتی کمی نداشتم تا به امروز سعی میکنم خرید اینترنتی کنم تا برم حضوری خرید کنم مخصوصا تو دوران کرونا. بعضی سایت ها هستن تبدیل به اسمی آشنا شدن و عادت شدن انگاری. چون تکرار اسمشون رو زیاد شنیدیم در حالی که نه کیفیت نظارت روی محصول دارن و نه کیفیت پشتیبانی. جنس بی کیفیت و سر باز زدن از گارانتی و تضمین کیفیت چیزی شده که هر روز داره تجربه میشه اما فروشگاه هایی هم هستن شاید کمتر شناخته شده باشن در حالی که کیفیت محصولات و پاسخگویی به مراتب بالاتری دارند. میشه گفت مهران کالا یکی از این فروشگاه های خوب با محصولات اصل و کیفیت پشتیبانی و پاسخگویی عالی هست.
    سایت الکترونیک سایت خوبی در خرید قطعات الکترونیکی هست و راهنمایی خوبی دارن
    بانه استوک به عنوان مثال اجناس استوک میفروشه البته اجناس نو هم دارن اما پاسخگویی خوبی دارن

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه با شما موافق هستیم که سایت های معروف مقداری از کیفیت و نظارتشون کم شده
      و امیدواریم فروشگاه های اینترنتی جدید هم رشد کنن و جایگاه های بالا برسن و ممنون بابت فروشگاه هایی که معرفی کردین

  3. با سلام لطفا فروشگاه زیر رو هم بررسی کنید ممنون میشم ، آخه میخوام ازش خرید کنم ولی میخوام از امنیت و اصالتش مطمئن بشم ، سپاس
    snappkala-shop.ir

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون که ما رو امین دونستین من این سایت رو چک کردم متاسفانه قطع بود
      تا آخر هفته یک فیلم براتون داخل سایت می ذاریم که به راحتی یک فروشگاه اینترنتی خوب رو بشناسید
      ولی اگر عجله دارید می تونید در پیج اینستاگرام alirezakhosravi.ir این فیلم را مشاهده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *