در این مقاله میخوانید

میزان پیشرفت خواندن شما

طراحی سایت

طراحی سایت وردپرس یا کدنویسی؟ کدامیک بهتر است؟

در این مقاله میخوانید

امروزه بسیاری از افراد برای توسعه کسب و کار خود در فکر ورود به دنیای اینترنت و تجارت دیجیتال هستند. یکی از روش‌های اصلی ورود به چنین بستری، کسب درآمد از طریق طراحی سایت اختصاصی است. نخستین گامی که برای طراحی سایت بایستی برداشت، انتخاب سیستم مدیریت محتوای وردپرس یا زبان برنامه نویسی است.

البته این انتخاب بر اساس میل و سلیقه افراد تعیین نمی‌شود و فاکتورهای بسیاری بر اساس نوع فعالیت تجاری کسب و کار در این انتخاب دخیل هستند. جدا از این موضوع طراحی سایت با وردپرس یا به صورت کدنویسی شده، هر کدام مزایا و معایب خود را دارد و معیارهای دیگری مانند میزان بودجه مورد نظر برای طراحی سایت، زمان لازم و نیازهای کارفرما نیز در این فرآیند تاثیرگذر هستند.

برای آن که بتوانید تصمیم بهتری در این باره داشته باشید، در این مطلب از سایت هیراوب همراه ما باشید تا به جواب این سوال برسید که طراحی سایت وردپرس بهتر است یا کدنویسی شده و کدامیک برای پیشبرد اهداف کسب و کار و رسیدن به موفقیت مناسب‌تر خواهد بود.

 

طراحی سایت کدنویسی شده چگونه است؟

در همین ابتدا بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که اگر به دنبال روش سخت‌تر برای طراحی سایت می‌گردید، گزینه مناسب برای شما طراحی سایت اختصاصی به صورت کدنویسی شده است. حال شاید از خود بپرسید چرا سخت؟ تصورکنید قرار است ساختمانی بسازید که هیچ یک از ملات اولیه آن آماده نیست و شما بایستی تمامی آن‌ها را بر اساس فرمولی دقیق آماده کنید و سپس اقدام به ساخت آن بنا کنید.

طراحی سایت کدنویسی شده نیز دقیقا چیزی شبیه به همین تعریف است؛ صفر تا صد همه چیز نیاز به طراحی، برنامه نویسی و کدنویسی دارد و هیچ چیز آماده‌ای برای شروع کار وجود نخواهد داشت. به همین دلیل است که روند طراحی سایت اختصاصی بسیار طولانی‌تر از طراحی سایت وردپرس بوده و به طبع هزینه دریافتی آن نیز بیشتر است.

در این روند نسبتا طولانی، طراح سایت از زبان‌های مختلف برنامه‌ نویسی برای تولید کدهای منطقی، ساختاری و ظاهری وبسایت استفاده می‌کند. در این روش، توسعه‌دهنده با کمک زبان‌های برنامه‌ نویسی مانند HTML ،CSS ،JAVA SCRIPT ، PHP و PYTHON صفحات وب را طراحی و ساختاردهی کرده و در ادامه ویژگی‌ها و عملکردهای مورد نیاز را به آن‌ها اضافه می‌کند.

طراحی سایت کدنویسی کاری پیچیده و نیازمند تخصص فراوان است، چرا که استفاده نادرست از یک کد و به کار بردن تگ‌های اشتباه می‌تواند مسیر را به جای غلطی بکشاند. از طرفی این روش مزایای مخصوص به خود را دارد؛ قابلیت سفارشی‌سازی و انعطاف پذیری جز مواردی است که به ندرت در سیستم‌های مدیریت محتوا آماده مانند وردپرس دیده می‌شود و به کمک کدنویسی می‌توان از آن‌ها بهره برد.

چنین ویژگی در طراحی سایت شرکتی اختصاصی بسیار کارآمد بوده چرا که اهداف مدنظر کسب و کار را بهتر اعمال می‌کند. بنابراین اگر نیاز یا خواسته خاصی دارید که می‌خواهید در سایتتان وجود داشته باشد، بهتر است به دنبال برنامه‌نویسی ماهر برای طراحی سایت خود باشید تا از گام نخست سیستم مدیریت محتوا و قالب را طبق سلیقه شما کدنویسی کند.

 

طراحی سایت

 

مزایا و معایب طراحی سایت با کدنویسی

کمی به مزایا و معایب این روش اشاره کردیم، در توضیح بیشتر مزیت‌های سایت کدنویسی، امنیت یکی از اصلی‌ترین فاکتورها محسوب می‌شود. البته این موضوع به این معنی نیست که سایت‌های وردپرسی امنیت ندارند، بلکه تنها به دلیل مدیریت و کنترل مستقیم شما بر روی کد های وب سایت امنیت آن بیشتر خواهد بود.

همچنین امکان گسترش سایت بدون هیچ محدودیتی و افزودن امکانات یکی دیگر از مزایای مهم طراحی سایت کدنویسی شده است که در خدمات مرتبط با طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی بسیار کاربردی است. توجه داشته باشید که نیاز و خواسته شما در انتخاب روش طراحی سایت بسیار اهمیت دارد؛ پس اگر چنین مزایایی برایتان کاربرد دارد بهتر است سیستم‌های مدیریتی آماده را فراموش کنید.

در مقابل بایستی معایب این کار را نیز در نظر گرفت؛ جدا از هزینه بالا و زمان طولانی، طراحی سایت اختصاصی معایب دیگری نیز دارد؛ مواردی مانند:

  • هزینه پشتیبانی بالا
  • هزینه بالا سئو
  • نیازمندی به برنامه نویس یا شرکت مجری وب سایت
  • عدم امکان تغییر شرکت پشتیبانی دهنده
  • بروز مشکلات زیاد در صورت تخصص نداشتن برنامه‌نویس
  • عدم بروزرسانی سایت بدون وابستگی به برنامه نویس

 

طراحی سایت اختصاصی

 

چرا با وردپرس سایت بسازیم؟

اگر زمان و سرمایه محدودی دارید و می‌خواهید هر چه سریع‌تر به عنوان یک کسب و کار موفق در دنیای اینترنت شناخته شوید، چاره کار شما انتخاب سیستم مدیریت محتوایی آماده همانند وردپرس است.  این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد با چند کلیک ساده و بدون نیاز به دانش وسیع برنامه‌نویسی، وب‌سایت‌هایی زیبا و کاربردی راه‌اندازی کنید.

این سیستم همه کاره یکی از قدرتمند ترین سازنده وب سایت در جهان است که با قابلیت های زیادی نظیر استفاده از قالب های آماده و اختصاصی راه حلی عالی جهت راه اندازی وب سایت ها برای کسب و کار شما است. اگر به آمارها هم نگاهی بیاندازید، متوجه خواهید شد که بیشتر سایت‌های موجود، چه ایرانی و چه خارجی بر بستر این سیستم طراحی شده‌اند چرا که با استفاده از آن می‌توان یک وب‌سایت استاندارد، سایت شبکه اجتماعی، سایت فروشگاهی و هر سایت دیگری را با کاربردهای گوناگون طراحی کرد.

وردپرس به زبان PHP نوشته شده است و از پایگاه داده MySQL برای ذخیره و مدیریت محتوا استفاده می‌کند. ماهیت منبع باز بودن وردپرس به محبوبیت و موفقیت وردپرس کمک بسیاری کرده است، چرا که به طراحان سایت این اجازه را می‌دهد تا در رشد و بهبود پلتفرم وردپرس سهیم بوده و حتی با دسترسی به کد منبع امکان تغییر در ویژگی‌های دلخواه‌شان را داشته باشند.

به همین دلیل است بسیاری از کسب و کارها طراحی سایت فروشگاهی وردپرسی و یا حتی طراحی سایت شرکتی با این پلتفرم را ترجیح می‌دهند. مزایای وردپرس در چند جمله خلاصه نمی‌شود؛ این پلتفرم محبوب و کارآمد امکان رشد و توسعه سریع سایت شما را فراهم می‌کند و به شما در طراحی سایت طبق سلیقه و نیازهایتان کمک بسیاری خواهد کرد.

 

طراحی سایت وردپرس

 

مزایا طراحی سایت وردپرس

از مهم ترین مزایای طراحی سایت با وردپرس، رایگان بودن و متن باز بودن آن است که به شما این امکان را می‌دهد برای تغییر ظاهر و عملکرد سایت از انواع قالب و افزونه استفاده کنید. البته این سیستم رایگان معایبی نیز دارد که گفتن آن‌ها خالی از لطف نیست.

معایب مهمی مانند وجود پلاگین‌های زیاد و مراقبت دائمی از آن‌ها، محدودیت در شخصی‌سازی، عدم توسعه اختصاصی سایت و آسیب‌پذیری بیشتر نسب به سایت‌های کدنویسی از جمله مهم‌ترین موارد است. با این حال وردپرس آن چنان مزایایی دارد که با وجود این معایب همچنان گزینه اول بسیاری از افراد برای طراحی سایت است.

از جمله مهم‌ترین مزایای طراحی سایت با وردپرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سادگی نصب و استفاده
  • قالب‌های آماده متنوع
  • امکان استفاده راحت از پلاگین‌های کاربردی
  • به‌روزرسانی‌های متعدد
  • انعطاف پذیری بالا
  • سازگاری با تمامی وب سایت‌ها
  • سئو مناسب
  • هزینه پایین

 

مزایا طراحی سایت وردپرس

 

تفاوت طراحی سایت‌ وردپرس با کدنویسی چیست؟

حال که با هر دو روش اصلی طراحی سایت آشنا شدید، برای آن که بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده کسب و کار آنلاین خود بگیرید بهتر است به تفاوت میان طراحی سایت‌ وردپرس و کدنویسی پی ببرید. برای مقایسه راحت‌تر، تمامی معیارهای مدنظر برای یک وبسایت حرفه‌ای و موفق را در یک جدول از هر دو جنبه بررسی کرده‌ایم.

معیار بررسی

سایت‌ وردپرسی سایت کدنویسی

سرعت

معمولی مناسب

امنیت

مناسب مناسب
هزینه مناسب

بالا

زمان طراحی حداقل دو هفته

حداقل سه ماه

سازگاری با مرورگرهای مختلف

مطلوب

نامطلوب

سئو سازگار

گاها ناسازگار

پشتیبانی

راحت

دشوار

 

حرف آخر

در نهایت هر دو روش دارای معایب و مزایایی هستند که مطابق با هدف سایت، نیازها و شرایطی که کسب وکار شما دارد، می‌تواند متفاوت باشد. در مجموع وردپرس بهترین گزینه برای طراحی سایت در کمترین زمان و با بازده بسیار عالی است که برای تمامی سایت‌ها مناسب خواهد بود.

بهتر است در نظر داشته باشید وردپرس گزینه مناسبی برای آینده سایتی پر بازدید و محبوب خواهد بود، به شرط آن که توسط افراد متخصص و با دانش فنی بالا طراحی شود؛ اگر کیفیت و حرفه ای بودن سایت برایتان اهیمت دارد، تیم هیراوب بهترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *