در این مقاله میخوانید

میزان پیشرفت خواندن شما

الگوریتم Paraphrasing

الگوریتم Paraphrasing گوگل و چه تاثیری بر روی محتوا سایت دارد؟

در این مقاله میخوانید

تحقیقات گوگل در زمینه ارائه الگوریتم‌های جدید همچنان ادامه دارد و این شرکت همواره به دنبال راه‌حلی برای کسب رضایت بیشتر کاربران خود است. یکی از منحصر به فردترین اقدامات گوگل در این زمینه ارائه الگوریتم جدیدی با نام Paraphrasing است که نخستین بار در سال 2018 از آن رونمایی شد.

الگوریتم Paraphrasing اقدامی جدید از گوگل بود که به موجب آن در نتیجه جستجوی یک عبارت نتیجه‌ای تلفیقی و منسجم از محتوای چندین سایت نمایش داده می‌شود. در واقع این الگوریتم قادر است محتوای سایت شما را با سایت سایر رقبا ترکیب کند و محتوایی جدید و بازنویسی شده را به مخاطب نشان دهد.

این الگوریتم گوگل یک محتوای جدید خلق می‌کند که از بازنویسی چندین محتوای برتر از سایت‌های مختلف به بهترین جواب برای کاربر برسد. با این رفتار الگوریتم Paraphrasing کاربر دیگر به سایتی هدایت نمی‌شود و در همان صفحه سرچ پاسخ خود را دریافت می‌کند.

از آن جایی که چند سالی بیشتر از معرفی این الگوریتم گوگل نمی‌گذرد، همچنان برای بسیاری از وبمستران و صاحبان سایت ناشناخته است، به همین منظور در این مطلب از سایت هیراوب قصد داریم، کمی بیشتر به الگوریتم Paraphrasing و تاثیر آن بر روی سئو سایت و تویلد محتوا بپردازیم.

 

الگوریتم paraphrasing چیست؟

گوگل به عنوان یک موتور جستجوی کاربر محور شناخته می شود و در همین راستا اقدام به طراحی و انتشار الگوریتم‌های مختلفی کرده است. الگوریتم Paraphrasing نیز یکی از همین اقدامات بوده که با جمع‌بندی محتوای وب و استخراج آن‌ها و سپس حذف قسمت‌های اضافه محتوا، مطلبی خلاصه و شسته رفته را به کاربر نشان می‌دهد.

روش کار این الگوریتم گوگل مشابه با الگوریتم‌های مورد استفاده برای تولید featured snippet ها است؛ البته این الگوریتم پا را یک قدم فراتر گذاشته و محتوا را بر اساس ترکیب چند صفحه اینترنتی تولید می‌کند و با استفاده از هوش مصنوعی واقعی بودن محتوا را بررسی و اطلاعات نادرست را از آن حذف می‌کند.

الگوریتم Paraphrasing جریمه‌ای برای سایت‌های مختلف در پی ندارد اما نوع عملکرد آن می‌تواند باعث عدم نمایش جزییات بیشتری از یک مطلب در سایت بشود؛ چرا که اساس کار این الگوریتم بر پایه شناسایی کلمات کلیدی مهم و عبارت‌های اصلی از دل محتوای سایت‌ها و نمایش آن به کاربر است.

به همین دلیل است که به این نوع محتوا تولید شده توسط گوگل محتوای استخراجی می‌گویند. بنابراین می‌توان گفت الگوریتم Paraphrasing با ایجاد یک محتوای جدید که خلاصه‌‌ای مفید از تمامی محتواهای مشترک با یک کلیدواژه است، به کوئری‌های کاربر پاسخ دهد بدون این که لازم باشد کاربر صفحات وب را یک به یک جستجو کند.

 

الگوریتم Paraphrasing

 

روش کار الگوریتم Paraphrasing

شاید در ذهنتان این سوال مطرح شود که این الگوریتم گوگل چگونه چنین کاری را انجام می‌دهد؟ الگوریتم Paraphrasing یا همان بازنویسی، از دو نوع متد یا روش برای استخراج محتوا استفاده می‌کند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

  • خلاصه استخراجی

در روش خلاصه استخراجی گوگل با استفاده از ربات‌های هوشمند خود بخش های مهم یک متن را شناسایی کرده و با ترکیب‌بندی آن‌ها محتوایی جدید و اختصاصی تولید می‌کند. هدف اصلی در این روش خلاصه کردن محتواهای موجود و استخراج جملات مهم آن‌ها است.

 

  • خلاصه انتزاعی

این روش کمی متفاوت از روش استخراجی است؛ پس از آن که الگوریتم مراحل استخراج محتوا را انجام داد با استفاده از روش خلاصه انتزاعی متن‌ها و جمله‌های انتخاب شده به روشی دیگر بازنویسی می‌شوند. البته این روش چندان کامل و جامع نیست و ممکن است بخش‌های مهمی از مطلی و مفاهیم اصلی درون آن را به کاربر نمایش ندهد.

در تحقیقات جدید گوگل در پیشرفت الگوریتم Paraphrasing، این شرکت تلاش کرده است تا با ویرایش هر دو روش معرفی شده اطلاعاتی مبتنی بر حقیقت و کامل را در وب نمایش دهند و یک نسخه اختصاصی از ویکیپدیا گوگل را خلق کنند. این بدان معناست که گوگل می‌تواند در فضای اینترنت جستجو کند و اطلاعات مربوط به یک موضوع را از چندین صفحه وب مختلف جمع‎آوری کند.

روش کار این الگوریتم گوگل اعتراضاتی نیز در پی داشته است، به طور مثال بسیاری از وبمستران و تولیدکنندگان محتوای متنی، این کار گوگل را نوعی سرقت ادبی قلمداد کرده‌اند؛ چرا که با ترکیب چندین مطلب از سایت‌های مختلف توسط الگوریتم Paraphrasing سبک نگارش چند نویسنده با یکدیگر ادغام خواهد شد و در نهایت در این گمنامی اثر، اهمیت تولید محتوا در سایت نیز زیر سوال خواهد رفت.

این موضوع به حیطه سئو سایت نیز کشیده شد و بسیاری از طراحان سایت را در این زمینه با سوالاتی روبرو کرد. بسیاری تصور می‌کردند این الگوریتم جدید گوگل مانع از دسترسی کاربران به صفحات آن‌ها خواهد شد و بر روی معیارهای مهمی مانند ترافیک سایت اثر منفی خواهد گذاشت. البته این موضوع چنین نتیجه‌ای را ایجاد نکرد و تنها تغییراتی در استراتژی تولید محتوا و به خصوص بهینه سازی کلمات کلیدی به وجود آورد.

 

الگوریتم Paraphrasing

 

الگوریتم Paraphrasing روی سئو و محتوا چه تاثیری دارد؟

اگر به عنوان یک کاربر همین حالا عبارت تاریخ اینترنت را جستجو کنید، گوگل برای شما عبارتی چند خطی و خلاصه شده را در بالای لیست نتایج نشان می‌دهد. بسیاری از افراد با دریافت چنین پاسخی به جستجوی خود ادامه نمی‌دهند، چرا که جواب سوال خود را در چند خط کوتاه گرفته‌اند. در چنین حالتی شاید هیچکس وارد سایت‌های لیست شده در صفحه نشود و این کار عملا باعث از بین رفتن تمامی اقدامات مرتبط با بهینه سازی سایت خواهد شد.

البته که افراد پرسشگر به چند خط پاسخ ارائه شده توسط گوگل بسنده نمی‌کنند و قطعا در بین صفحات معرفی شده به جستجوی سوال خود ادامه می‌دهند اما این درصد بسیار کمتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. همین موضوع الگوریتم Paraphrasing را به زنگ خطری برای طراحان سایت و سئوکاران تبدیل کرده است؛ چرا که در این صورت ورودی سایت‌ها آن‌ها با ریزش شدیدی روبرو خواهد شد.

راه‌حل قابل اجرا در چنین موقعیتی ارائه محتوایی اصیل با موضوع جدید و با مفهوم و در عین حال با حجمی نه چندان بالا است. سعی کنید شیوه تولید محتوای سایت خود را به جای بهینه سازی کلمات کلیدی به سمت ساخت مفهوم ببرید و متنی مفید و قابل استفاده برای کاربر تولید کنید.

گوگل بسیار باهوش شده است و دیگر همانند گذشته مفاهیمی مانند تعداد کلمات بالا یا استفاده مهندسی شده از کلمات کلیدی آن را گول نمی‌زند. به هر حال الگوریتم Paraphrasing برای استخراج محتوای از همان صفحات برتر سرچ گوگل استفاده می‌کند، بنابراین می‌توان با تولید یک محتوا مناسب به مرجعی برای استخراج این الگوریتم گوگل تبدیل شد.

موضوع مهم دیگر به روز بودن محتواست! اگر شما محتوایی جدید و به روز را تولید کنید این الگوریتم گوگل کاری با صفحه شما ندارد چرا که مرجع زیادی برای استخراج به دست نیاورده است. بنابراین می‌توان گفت بروزرسانی محتوا و تمرکز بر روی منتشر کردن محتواهای جدید و مبتنی بر دانش روز همان حوزه ای است که در آن فعالیت می کنید، کلید موفقیت شما در برابر الگوریتم Paraphrasing است.

 

الگوریتم Paraphrasing

 

حرف آخر

تولید محتوا در فضای اینترنت دیگر همانند نوشتن یک متن ساده و خالی از واقعیت نیست، همچنین روش‌های قدیمی سئو نیز کارساز نخواهد بود و برای دیده شدن نیاز به تولید محتوای جدید و حرفه‌ای است. الگوریتم Paraphrasing نیز دقیقا همین را از شما می‌خواهد، وگرنه در استخراج عمیق این الگوریتم هیچگاه دیده نخواهید شد و سئو سایت خود را از دست خواهید داد.

اگر در هر یک از مراحل طراحی ساست، سئو و تولید محتوا به کمک یک تیم تخصصی و حرفه‌ای نیاز دارید، تیم هیراوب از مرحله اول تا رسیدن به پیشرفت همراه شما است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *