دسته بندی مقاله : سئو, مقالات

آشنایی با الگوریتم پاندا گوگل

این الگوریتم یکی از مهم ترین، اثرگذار ترین و البته یکی از خطرناک ترین الگوریتم های گوگل است که خیلی از سایت ها که این الگوریتم پاندا گوگل را جدی نگرفتند الان روزگار خود را در زندان گوگل سپری می کنند و بسیار نادم و پشیمان هستند.

الگوریتم پاندا تمام تمرکز خود را بر روی محتوای وب سایت ها گذاشته و سایت هایی که محتوای بی کیفیت و یا کپی در سایت خود تولید می کنند، موجب ناراحتی و بعضی اوقات هم موجب عصبانی شدن این پاندای مهربان می شوند.

البته درباره این الگوریتم هنوز همه ی اطلاعات به دست ما نرسیده است چون بخشی از این اطلاعات، جزء رمز و راز های گوگل است. اما در این مقاله به اندازه ای که رابطه ی سایت ما با این پاندای پر حاشیه خوب شود، اطلاعات کسب خواهیم کرد.

چرا الگوریتم پاندا گوگل به وجود آمد؟

خب همانطور که مطلع هستید قبل از الگوریتم پاندا گوگل (قبل از سال ۲۰۱۱)، گوگل الگوریتمی تحت عنوان کافئین را معرفی کرده بود و شعار آن این بود: ” محتوای بیشتر، بهتر ” (البته این شعار هیچ وقت توسط گوگل تایید و یا تکذیب نشده و صرفاً یک تئوری تجربی است).

اما پس از مدتی فضای اینترنت پر از محتوا شد که خیلی از این محتوا ها بی کیفیت بودند و در آن زمان هم بازار اسپمر ها (ربات هایی که صرفاً برای کسب رتبه خوب در گوگل، محتوا تولید می کردند که اکثر این محتوا ها از کیفیت مطلوبی برخوردار نبودند) داغ بود.

پس از مدتی بانک اطلاعاتی گوگل پر از اطلاعات شده بود که خیلی از این اطلاعات بی کیفیت بودند و این اتفاق باعث شده بود که مدیریت صفحات و محتوای آن ها برای ربات های گوگل سخت شود به همین خاطر هم گوگل تصمیم گرفت که با رونمایی از الگوریتم پاندا گوگل به این غائله خاتمه دهد.

گوگل الگوریتم پاندا را معرفی نمود تا صرفاً محتوای باکیفیت تولید شود و به طور کلی محتوای بی کیفیت نادیده گرفته شود. این کار هم به محبوب تر شدن گوگل کمک زیادی کرد(چون زمانی که محتوای با کیفیت در فضای اینترنت وجود داشته باشد، افراد بیشتری جهت رفع نیاز های خود به گوگل مراجعه می کنند) و از طرفی هم گوگل از شر این همه محتوای بی کیفیت خلاص شد.

الگوریتم پاندا گوگل با چه کسانی دشمن است؟؟؟

این پاندای مهربان بعضی وقت ها هم خشن می شود و به یکسری از افراد روی خوشی نشان نمی دهد. این افراد به کلاه سیاه ها معروف هستند. کسانی که با استفاده از روش ها و ترفند های غیر قانونی سعی دارند ربات های گوگل را فریب دهند.

شاید شما هم با این افراد برخورد کرده باشید، افرادی که با وعده های وسوسه انگیز به شما تضمین می دهند که در مدت دو هفته رتبه اول گوگل را کسب خواهید کرد. خیلی از این دوستان(که البته می دونم دوست نیستن، بر حسب عادت گفتم) می گویند، برای اطمینان خاطر شما، ما اول نتیجه را به شما نشان خواهیم داد و بعد از شما پول دریافت می کنیم که در این صورت هم به هیچ عنوان نباید به حرف آنان گوش کرد چون آن ها با استفاده از یکسری از ابزار ها، طبق آخرین الگوریتم های گوگل سایت شما را سئو می کنند، اما به محض این که الگوریتم گوگل تغییر کند، سایت شما با افت شدید رتبه مواجه شده و گوگل به راحتی متوجه استفاده شما از این ترفند خواهد شد و سایت شما را جریمه خواهد کرد. بنابراین به هیچ وجه به این افراد اعتماد نکنید.

خط قرمز های الگوریتم پاندا گوگل:

و اما رسیدیم به بخش مهم ماجرا. در این قسمت قصد داریم عواملی را که باعث می شود الگوریتم  پاندا گوگل با ما برخورد کند، آشنا شویم. برخی از مواردی که پاندا گوگل از آن ها خوشش نمی آید، به شرح زیر است:

*کپی کردن محتوا از سایت های دیگر ممنوع(پاندا گوگل از این کار متنفر است)

*بازنشر یک مطلب در سایت ممنوع(یعنی یک مقاله را دو بار در سایت قرار دهیم)

*محتوای بی روح ممنوع(مقاله ما باید عکس، فیلم و… داشته باشد تا باب میل پاندا گوگل شود. البته گوگل بخاطر نبود تصویر در مقاله، ما را تنبیه نمیکند)

*مقالات غیر مرتبط ممنوع(یعنی مثلاً: در یک سایت آموزشی محتوای ما موزیک های جدید باشد)

*مقاله بدون کامنت ممنوع(نظرات در سایت بسیار اهمیت دارد، البته اگر مقاله ای کامنت نداشته باشد گوگل با آن برخورد نمی کند و برای تاکید بیشتر است که این نکته در اینجا عنوان شده)

*استفاده بیش از حد از تبلیغات در سایت ممنوع(تبلیغات نباید به اندازه ای باشد که کاربر را از سایت فراری دهد)

*بروز نکردن مطالب قدیمی ممنوع(البته منظور مطالبی است که نیاز به بروز رسانی دارند و در حقیقت منسوخ شده اند)

الگوریتم پاندا گوگل حرف حسابش چیست؟!

الگوریتم پاندا گوگل خواستار محتوای با کیفیت است، و به لطف گوگل تا چند سال آینده در اینترنت درباره همه چیز محتوا وجود دارد و در آن زمان، همه ی سایت هامتخصص تولید محتوا شده اند(البته محتوایی با کیفیت متوسط) و وب سایتی معتبر محسوب می شود که محتوای خاص و باکیفیت تولید کند.

جمع بندی این مقاله:

سئو یک پروسه‌ی زمان بر است و اگر می خواهیم در گوگل رتبه های پایدار و برتر را مال خود کنیم، باید محتوای مرتبط، متنوع و باکیفیت تولید کنیم (البته همانطور که می دانید فقط تولید محتوا نمی تواند برای کسب رتبه اول کافی باشد)

نویسنده:

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بذارید:

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed