دسته بندی مقاله : طراحی سایت, مقالات

طراحی فروشگاه اینترنتی و بررسی مزایا و معایب آن

طراحی فروشگاه اینترنتی

مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی | تقریبا میشه گفت دیگه کسی نیست که واژه (طراحی فروشگاه اینترنتی) یا (طراحی فروشگاه آنلاین) رو نشنیده باشه . خیلی از کاربران اطلاعات شون درباره ماهیت فروشگاه اینترنتی خیلی کلیه و خیلی از مسائل رو نمیدونن . اگر تا حالا از یک فروشگاه اینترنتی خرید نکردین حتما حتما این پست رو بخونید .

انواع طراحی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی به لحاظ نوع محصولات به دو دسته کلی تقسیم میشن:

طراحی فروشگاه های کالا فیزیکی یا Tangible shop

یعنی قابل لمس و منظور از Tangible shop یعنی فروشگاهی که محصولات فیزیکی یا قابل لمس میفروشه ؛ مثه گوشی موبایل، لپ تاپ، اکس باکس ، مودم ، لباس ، مواد غذایی ، مواد شوینده و … .

این نوع فروشگاه ها به این صورت کار میکنن که سفارش کاربر رو در سایت ثبت می کنن و بعد کارمند های فروش اون فروشگاه اینترنتی محصول مورد نظر رو برای کاربر ارسال میکنن .

طراحی فروشگاه های کالای دیجیتال یا Digital shop

به Digital shop یا فروشگاه کالا دیجیتال « فروشگاه دانلودی یا Download shop » یا « فروشگاه محصولات مجازی» هم میگن . این نوع فروشگاه ها فقط کالای دیجیتال ( محصولات مجازی یا محصولات دانلودی ) میفروشن .

محصولاتی که کاربر بتونه دانلود کنه مثه عکس ، ویدیو ، نرم افزار ، فایل PDF و یا هر نوع فایل دیگه . فروشگاه های دیجیتال به این صورت کار میکنن که شما محصول یا محصولات مورد نظر تون رو به سبد خرید اضافه میکنید و بعد از پرداخت اینترنتی مجددا به فروشگاه برمیگردین و کالایی رو که خریدین دانلود میکنید

مزایای خرید از فروشگاه اینترنتی

کاهش ترافیک و در نتیجه کاهش آلودگی
کاهش آلودگی صوتی
حذف مراجعه حضوری به فروشگاه
دسترسی توضیحات جامع و کامل محصولات + عکس و ویدیو
ثبت سفارش فقط در چند دقیقه
عدم نیاز به حمل کالای خریداری شده ( خود فروشگاه براتون ارسال میکنه )
تحویل کالا درب منزل یا محل کار
خیلی از فروشگاه های اینترنتی ضمانت تعویض کالا دارن
پرداخت در محل پس از تحویل کالا

معایب خرید از فروشگاه اینترنتی

اگر کالای فیزیکی باشه ، ممکنه ایراد هایی داشته باشه که بعدا فروشگاه اینترنتی مسئولیتش رو نپذیره ! پیش از خرید کالا هایی مثه لباس باید اونو لمس کنید چون ممکنه اون چیزی نباشه که تو عکس به نظر میاد . متاسفانه آدم کلاهبردار تو اینترنت زیاده و باید حواس تون رو جمع کنید و از هر جایی خرید نکنید !

 مزایای فروشگاه اینترنتی

شرکتها با طراحی فروشگاه اینترنتی محصولات خود را درون یک ویترین قرار میدهند که نه تنها در ایران بلکه درسراسر جهان قابل رویت می باشد. این ویترین بازدیدکنندگان بسیاری از جمله موسسات، ادارات و شرکتها، دانشجویان، متخصصان و اقشار مختلف جامعه را در برمیگرد.

دومین مزیت فروشگاه های اینترنتی وسعت نامحدود آن است که دیگر مشکلات فروشگاه های سنتی مانند کمبود فضای کافی برای نگهداری محصولات مختلف با چیدمان خاص و بر اساس اندازه و تنوع محصولی را نداشته باشید.

ویژگی های دیگر از طراحی فروشگاه اینترنتی نداشتن محدودیت زمانی است. همانطورکه می دانید مدیران فروشگاه های سنتی در ساعاتی از شبانه روز و در روزهایی خاص مجبور به تعطیلی فروشگاه خواهند شد. اما طراحی فروشگاه اینترنتی چنین محدودیتی را ندارند و در تمام روزهای هفتگی و ساعات شبانه روز در دسترس کاربران خواهد بود.

البته کاربران نیز با خرید از فروشگاه های اینترنتی، مزایای زیادی را نسبت به فروشگهای سنتی تجربه خواهند کرد. مانند صرفه جویی در زمان، مقایسه سریع محصولات مختلف، تحویل کالای خریداری شده در مکان تعیین شده، بیمه بودن کالا تا زمان رسیدن به مقصد، امکان یافتن کالاها با قیمت پایین تر از فروشگاه های سنتی.

مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی

حال می بایست تفاوت فروشگاه های اینترنتی که به صورت آماده در سایتهای مختلف (سایت ساز) ارائه میشود را با سفارش ساخت فروشگاه اینترنتی به شرکتهایی که طراحی سایت انجام میدهند را مورد بررسی قرار دهیم.

مدیران شرکتهایی که قصد ایجاد فروشگاه اینترنتی را دارند بعد از جستجو در گوگل با سایتهایی مواجه میشوند که خدمات سریع و ارزانی را در ساخت فروشگاه اینترنتی ارائه میدهند. خدمات این سایتها در نگاه اول خیلی جذاب به نظر می رسد اما مشکل بزرگی دارد که متاسفانه مدیران شرکتها از آن بی خبرند.

آن مشکل حالت وبلاگی سایت است. به این معنی که دامین خریداری شده به صورت ساب دامین در اختیار کاربر قرار میگیرد. بنابراین کاربر هرگز یک سایت اختصاصی با دامین جدا نخواهد داشت و همیشه وابسطه به شرکت سایت سازی است که خدمات ساخت فروشگاه اینترنتی را در اختیار کاربر قرار داده است و اگر سایت اصلی به هر دلیلی فیلتر و یا تعطیل شود فروشگاه اینترنتی کاربران با تمام زحماتی که برای آن کشیده اند از بین میرود.

اما شرکتهایی که طراحی سایت فروشگاهی را انجام میدهند سایت طراحی شده را با دامین اختصاصی به کاربر ارائه میدهند که این تفاوت بزرگ همان دلیلی است که مدیران شرکتها را برای بستن قرارداد با شرکتهای طراحی سایت ترغیب می کند.

جهت طراحی سایت فروشگاهی با شماره های 09128492993 و یا 021-66557021 تماس حاصل فرمایید

نویسنده:

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بذارید:

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed